Plocka upp. Bära. Nära.

Underbara människa som är så där genomäckligt positiv att det smittar. Vänner är det vackraste som finns! Bara finnas till med varandra. Jag säger det så ofta att orden snart blir uttjatade, men vardagen är en lov i P´s närvaro. Sedan trivs jag för övrigt lysande i hennes kök där man serveras allt från hemkokt kolasås till fotbad för frusna fötter. Och djupsnack. Hon får mig att prata om saker jag inte alltid pratar om. Vi pratade om kärlek och om hur livet är och blir. Hur vi kanske vill ha det i slutändan och hur vi definitivt inte vill ha det. Det är väldigt få människor som känner mig så väl att jag tillåter dem att läxa upp mig för mitt eget välmåendes skull. Det var ord och inga visor och det träffade där det skulle. Slutligen enades vi om att så länge mina depressioner yttrar sig i ilsket inköp av dyraste kungsgran, så är det en smula udda men ändå under kontroll. Kyla ute så att andedräkten syntes, men värmen i orden sitter kvar än.

Postat av: Alexandra

P är verkligen helt fantastisk, och klok, fantastiskt klok helt enkelt. Verkligen bra på att få en att prata, på riktigt. Precis så där som en vän ska vara.

2007-12-20 @ 01:09:15
URL: http://www.alexandra.st

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0