Idag är ingen vanlig dag

Eftersom jag är ett blöthjärta så spelade det ingen roll att jag satt på mina händer. Jag är till vardags ganska logisk, men emotionellt ett stort känslomongo. Hon är inte alls oviktig, så jag gjorde något åt saken. Lite subtilt sådär mellan raderna; "Jag vill dig väl och kan vi fortsätta vara vänner fast med tydligare gränser? Jag står här med försvaret tillfälligt bortmonterat och lämnad helt naken. Oförmögen att skyla mig eller handla på ett säkert sätt. Möt mig i det."

Egentligen hamnade allt det där mellan några ganska fåtaliga ord. Men mitt liv är ett brev till henne, skrivet med osynligt bläck. Och jag vet att hon förstår. Vänskap och empati. Rödvin och choklad. Hemlängtan. Jag har aldrig underskattat betydelsen av nära vänskap. Så bollen vilar hos henne.

Postat av: Teresa

Är det viktigt för dig att få vara hennes vän? Eller är det för att du så gärna vill ha henne i ditt liv i vilken form det än är? (frågar för jag undrar, inte för att jag är kritisk)
Kram

2007-11-01 @ 19:09:53
URL: http://teresafagersta.blogg.se

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0