Mörka november innehåller sannerligen ljusglimtar

De få timmarna jag hade mellan sömn och arbete idag kändes för jäkla mörka, ledsamma och ensamma. Så ringde en av de finaste raringarna och erbjöd mig te med kvalitetsprat. I valet mellan att sanera mitt hem kontra umgås gjorde jag snabbt en prioritering och stöket lämnades i hast. Fröken Krass och fröken Bitter tog sig varsin chokladpralin och glömde sorger, trötthet och missmod under de sekunder som bitarna smälte. Mina viktigaste relationer är i konstant förändring och enbart till det bättre. Gränser tydliggörs, ömhet flödar och kärlek består. We all get by with a little help from our friends, som den krassa kvinnan sa. Sen åkte jag till jobbet med ett leende både på insidan och utsidan.

Postat av: malin

Det är härligt med vänner som man blir så där glad av.

2007-11-19 @ 21:55:54
URL: http://mallanp.blogg.se

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0