Rödvinsfilosofi

Glädje över friden som infann sig så lätt. Att finna nya stigar, sida vid sida. Ett telefonsamtal med förståelse utan att behöva förklara några grunder. Inte än. Tidigare ikväll har jag rusat genom himlen och varit förundrad över att den är så hel. Fullständig. Ogripbar. Underbar. Jag står här i vinddraget av själva kraftkällan, den som leker med mitt skratt.

Det genuina kan inte mätas i kvantitet. Det har varit en tyst kamp. En kamp mot varandra och begränsningarna. En kamp mot oss själva. Men det gick inte längre att förneka att somligt är här för att stanna. Det blir vad vi gör det till. Du hämmar dig och bygger murar. Jag river dom bit för bit. Men nu; är tid att andas.

Nedanstående låt har usel bildupplösning men varje ord av texten är väl värd att lyssna in. Min nya favoritgrupp! Gillar man den bör man även lyssna på Hey Girl med samma sångerskor (Calaisa).


Postat av: Alexandra

Calaisa är riktigt bra...bra text...verkligen.

2007-11-04 @ 01:51:43
URL: http://www.alexandra.st

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0