Livet i ett nötskal

Jag hade laddat med trettio djupa andetag. Så kommer man till arbetet, första natten av fyra före långledigheten- och det är bara en endaste patient som väntar! TROTS fullmåne (=ökad missfallsrisk) OCH lönehelg (= ökad risk för knasbollar). Jag jobbar på gynakuten, förresten. Så nu dricker jag favoritte, gluttar med ett öga på tv:n och det andra på datorn. Easy money. Bortsett från ett avbrott var femte minut när den enda patientens make beklagar sig över att läkaren prioriterade att utföra ett kejsarsnitt framför att ta hand om hans inte alls så sjuka fru. Folk är så jävla ego i allmänhet och på det här stället i synnerhet.

Idag åkte min dotter till Disneyland i Paris med sin pappa. En veckas barnledigt och jag längtar redan ihjäl mig efter henne. Som tröst får jag slå mina armar runt en annan mörkhårig skönhet istället...

Man ska inte hoppas så mycket. Men jag kan hålla med om att det känns lite bra.

Postat av: malin

Å jag som hade en bild av henne som blond. Vet inte varför...å själv tenderar jag nog att titta längre efter människor med mörkare hår.
Kramas lite för mig med.
Kan jag länka dig från min sida?

2007-10-26 @ 23:50:51
URL: http://mallanp.blogg.se
Postat av: V

Vad bra. Att hon är mörk och att du får kramas!

2007-10-27 @ 00:13:04
URL: http://www.vick2ria.blogg.se
Postat av: Alexandra

Kramar är bra! Gör gott för själen...

Vi får hoppas att dottern får det kul på Disneyland också!

2007-10-27 @ 04:05:05
URL: http://www.alexandra.st

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0