Tankar om framtid

Många som lever i äktenskap tror att de till vilket pris som helst måste hålla fast vid "leva lyckliga i alla sina dagar". Även om priset av det löftet slutar i en olycklig vardag. Fina vännen Helene och jag hade ett samtal nyligen, där hon la fram en bra strategi. Vi kom överens om att den dag vi gifter oss (inte med varandra, observera) så ska vi avge löftet "att vara dig trogen tills livet skiljer oss åt". Inte döden. För vem vet vad ödet bär med sig? Jag avger bara löften jag kan hålla. Jag vet att jag kan älska människor livet ut. Men ibland är livslång kärlek inte nog för att få en relation att fungera.

Dagens låt: Breathe ~ Michelle Branch

Postat av: malin

Bra sagt!

2007-10-06 @ 16:29:10
URL: http://mallanp.blogg.se

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0