Fortfarande fredag

Facebook. Nu måste man orka lära sig vad ens vänner heter i efternamn också. Gnäll gnäll. Delad inför offentligheten där, helt plötsligt flashas hela min bekantskapskrets, alla grupper och allt jag gör. Klasskompisarna från lågstadiet får veta att jag är gay (bra) och vissa puckon kan se att jag bor i Älvsjö (mindre bra).

Jag har fikat med två vänner idag. Umgänge med raringar gör mig frisk och fin. Jag gillar att träffa människor som kommunicerar. Människor som tänker (naturligt samband, eftersom det första förutsätter det senare). Vi tre pratade om kärlek. Min vän har varit tillsammans med sin partner i många år men hävdar ändå att det fortfarande pirrar i magen när de ses. Som representant för de bittra säger jag att det förmodligen bara är gaser.

Där är där man inte är.
Fast idag hade jag velat vara där.

Postat av: malin

söta du! Kämpa på nu för att inte bli bitter (eller att komma över det bittra). Det är ingen bra egenskap, för en själv. Det förmörkar livet. Kul att ha hittat dig så här i den virituella världen.
stor kram m

2007-09-28 @ 22:11:43
URL: http://mallanp.blogg.se

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0