Djupt....

Någon har räknat ut antalet celler i människans kropp. Vi har 50 billioner celler= 1000 miljarder!!! Varje cell har en ständigt vibrerande energi. Man vet också att varje tanke jag tänker har en direkt och omedelbar påverkan på samtliga celler i min kropp. Min attityd och mina tankar finns och lever i varenda en av kroppens celler.

Med andra ord- varje tanke jag tänker påverkar den jag är! Man vet också att 98% av atomerna i kroppens celler byts ut under ett år. Vårt skelett restaureras var tredje månad och vår hud byts ut var fjärde vecka osv, osv. En kropp är helt ny på två år!! Alltså: jag är inte samma människa idag som jag var igår! Vi föds på nytt i varje sekund! Ganska häftigt eller hur??

Postat av: malin

Välkommen hem ;) kram m

2008-04-22 @ 12:12:23
URL: http://mallanp.blogg.se
Postat av: Helene

Ja, det är rätt häftigt...kroppen ÄR fantastisk och ändå så gör vissa av oss sitt bästa att rasera allt det!

Och du, mirakel har med "spöken" att göra...*ler*

2008-04-22 @ 19:29:19

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0