Pigg tant

Idag avslutar jag Aftonbladets viktklubb och väger nu härliga 63 kilo till mina 170 centimeter. Det bådar gott för att kvällens galaklänning ska sitta på rätt plats. När det gäller min egen kropp är jag alldeles underbart ytlig! För att vara så osannolikt gammal som jag är, har jag utmärkt syreupptagningsförmåga, bra blodvärden, helt okej midjemått och triglycerider som skulle få en 20-åring att rodna av skam. Känner mig äckligt nöjd med detta!

Inatt har mardrömmar om inbillning jagat mig. Om att känna mig som Bambi på hal is. Men i själva verket vara en elefant som riskerar att braka igenom sprickorna. Jag är ovan vid att släppa fram så mycket av mig själv i vissa sammanhang. Har ingen trygg mur kvar att gömma mig bakom när sårbarheten gör sig påmind. Så håll om mig hårt med tankens hjälp, flytta mig till säker mark. Släpp mig inte förrän du ser att jag står stadigt.


Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0