Samtal mellan mig och Bredbandsbolaget, förkortad version

Jag: Mitt bredband och min hemtelefon har legat nere tre dar, vad ska ni göra åt det?
Kundservice: Jaha. Mhm. Konstigt. Här ser det ut som om allt fungerar. Jo, det fungerar.
Jag: Nej. Det är faktiskt stendött.
Kundservice: Jaha, ja då får vi skicka ut en tekniker. Det kan ta sisådär tre dar att fixa. Troligtvis ligger felet i vår kabel, för nu ser jag att täckningen stannar 500 m från ditt hus. Men visar det sig att det är din utrustning det är fel på, så tar vi tyvärr ut en serviceavgift på 1500 kr för att teknikerna måste åka ut.

Minst tre dagar. 1500 kronor. Service? Jag har redan ansökt om att byta telefonoperatör. De får en minimal chans till att fixa bredbandet. Nästa företag jag ska sparka åt skogen är Fortum. Sök mig på mobilen om ni vill något. Imorgon är jag ledig och ofrivilligt oanträffbar över nätet.


Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0