All oändlighet

Jag drömmer om att gå i skogen efter att det har regnat och inte ha bråttom. Jag vill ha vin och många värmande samtal med mina vänner som jag älskar. Jag vill ha lugna kvällar utan måsten som hänger över mig. Jag vill få middagen lagad. I gengäld kan jag fixa nytvättade kläder och en renstädad lägenhet. Jag vill sitta i soffan och läsa en bok och klappa ett djur och kika ut genom fönstret då och då. Jag vill odla i en trädgård och bo nära havet så jag får salt på huden och våggung i själen. Jag söker någon som vill dela alla sina känslor och tankar med mig, utan att kräva varenda minut av min tid.

Ett fåtal gånger har jag funnit kärlek som överskuggar allt, men förlorat i sista ögonblicket. Historien kan inte upprepa sig i all oändlighet. Nästa gång kärleken finner sin väg in i mig, så måste jag få segra. Jag tror stenhårt på att om man bara kämpar vidare med sig själv, med att utvecklas. Så kommer man att märka, att man alltid kommer i rätt stund till de platser där någon väntar på en.

Postat av: malin

Den första delen var en jävligt snyggt formulerad kontaktanons:) Å vem vill inte ha det precis som du beskriver...det är även min dröm! Du kommer att hitta din kärlek. Det är jag övertygad om. kramar

2008-03-18 @ 18:12:09
URL: http://mallanp.blogg.se
Postat av: majken

Regnstänk,vin, salta klippor, goda vänner & Kärlek...
Jag tror du skulle kunna sälja konserverad gröt;-)

2008-03-18 @ 22:49:00
Postat av: Alexandra

Håller med, så vackert skrivet! Vill så gärna jag med...även det där med djuret nog faller på allergin ;-) Konsten är väl att vara öppen för att låta det hända...

2008-03-18 @ 23:08:46
URL: http://www.alexandra.st

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0