"Tala flytande, som du skriver, min vän."

Jag fick ont i magen. Internet är på gott och ont, men jag blev så fruktansvärt svartsjuk. Och jag blir svartsjuk, över någon som jag inte ens är tillsammans med. Det får mig onekligen att fundera på hur jag egentligen kommer bete mig med sådant, i en relation som är på riktigt. Man upptäcker ständigt rester av det som tidigare skett.

Trodde att jag lyckats avprogrammera mig själv, men upptäcker gång på gång att jag inte lyckas få bort eldsjälsbeteendet. Vad som ändå är rätt okej, är att jag med tiden lärt mig att koppla bort när det behövs. Avsäga mig alla informationskanaler tills jag landar igen. I lugnet. Tristess är förmodligen precis vad jag behöver. Men ändå sitter det en liten gubbe bakom mitt öra. Han knackar på då och då, mitt i tillvaron. Kan vara när jag precis tagit en bit choklad, eller när jag är på fest med goda vänner, eller när jag kommer hem efter en lång skön skogspromenad. Då knackar han på och viskar lite lagom försynt sådär; "Var det verkligen så här du ville ha det? Känn efter..."

Jag vet inte om jag ska lyssna noggrannare på honom eller bara skaka på mig och hoppas att han trillar ner.

Postat av: Teresa

Åh vad vi känns lika du och jag.... Kramar

2008-03-23 @ 22:38:35
URL: http://teresafagersta.blogg.se

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0