Tv ikväll

Jag har just sett Himlen kan vänta på tv. Först fällde jag sorgsna tårar över att cancer är en jävla skitsjukdom. Sen fällde jag glädjetårar över att just min pappa klarade sig undan sin. Sen sände jag alla goda tankar till de starka människor som lever på hoppet. Som sjuksköterska har jag onekligen sett vilken skillnad hopp kan göra för människor. Det kanske inte kan räcka för att avgöra Liv eller Död. Men jag är övertygad om att det påverkar tiden man får. Och kvaliteten på den.

På söndag är det fars dag. Fast jag firar varje dag att han finns kvar.

Pappa

Postat av: Teresa

Älskade pappor, vet inte vad jag skulle göra utan min. Vi pratar inte mycket han och jag men vi förstår varandra utan ord, till skillnad från mamma och mig. Henne förstår jag inte alls och hon förstår inte mig fastän vi pratar, de senaste tre telefonsamtalen har jag verkligen övervägt att slänga på luren i örat på henne.

2008-11-07 @ 15:39:02
URL: http://teresafagersta.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0