Skönt tidsfördriv

Jag spenderar förmiddagen med att läsa poesi på nätet. Flera dikter får mig att stanna upp. Alla visar de sig bära namnet Edith Södergran. Hur har jag kunnat missa henne?

Min syster
Du kommer som en vårvind över våra dalar
Violerna i skuggan dofta ljuv uppfyllelse.
Jag vill föra dig till skogens ljuvaste vrå
Där skola vi bikta för varandra, hur vi sågo Gud.

-------------------------------------------------------------
O denna syster
Skulle vi icke berätta sagor för varandra
Oändliga sagor i tusen år
Tills en gång gryningen bryter in
Vår nya gryning.

Postat av: Jenny

Jag kan inte mycket om poesi men Edith Södergran är underbar!

2008-10-03 @ 17:11:40
URL: http://balansgang.blogspot.com/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0