För att råda bot på tantfasonerna

När jag gick i grundskolan hade jag bara en kompis i klassen. Det var vi mot de andra. Hon hade det inte alltid så lätt, vare sig i skolan eller hemma och tog på sig betydligt mer ansvar för sin mamma, än vad hennes mamma kanske klarade att göra för henne. Hursomhelst så hoppades hon få följa med och se våra största idoler, New Kids on the block när vi var 13 år, men det slutade med att jag fick gå själv. Jag och S är nära vänner än idag och det är väldigt få människor jag känner med den bakgrunden, som klarar sig så bra i livet och är så stabila som hon. Hon är ett fantastiskt maskrosbarn! Nu ryktades det om att NKOTB skulle återförenas i London, och vi såg vår chans. I slutet av januari är det vi som tar flyget över och hon har bokat in oss på VIP-platser. Vi ska återuppleva tonåren, för S del, kanske en del av den tonårstid hon aldrig riktigt fick.

Då:


Nu:


Postat av: Teresa

...och jag som undrat vem som vill gå och se dem, nu vet jag, minst en fantasktisk människa, helt säkert är din vän precis lika fantasktisk som du.



Kram

2008-09-25 @ 19:57:17
URL: http://teresafagersta.blogg.se/
Postat av: malin

vad fint!

2008-09-25 @ 23:45:58
URL: http://mallanp.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0