Sinnlighet

Gillar ordet tvåsamhet, även om det känns avlägset. Funderar på vad det är med tvåsamheten som jag längtar efter och vill uppnå. Kanske att vakna till mitt i natten och bara kunna sträcka ut handen och röra vid hennes hud, så nära. Löften som står skrivna i hjärtat, löften som bara finns där, utan att ha blivit framtvingade.

Tvåsamhet är att diska efter att någon annan lagat mat. Eller att vika tvätt medan någon annan sjunger för ett barn. Att man alltid kommer hem till någon som låter en få veta att man är älskad och efterlängtad. Att vara den som sträcker ut handen för att förhindra att den andra faller.

När tvåsamheten är som starkast tror jag att man blir oövervinnerlig. När man inser att man är beredd att göra vad som helst för den andra, när ingenting blir en uppoffring eller en börda. Då kraften i kärleken är som stansad i urberget och den blir något jag vill leva med. Hela livet.

Postat av: missj

Vackra och sanna ord!

2009-04-05 @ 11:30:32
URL: http://miss76.blogspot.com
Postat av: M

...Ja...precis, så, enkelt och så stort...

2009-04-05 @ 12:22:52
Postat av: Teresa

Åh, ja, jag vill också!!! Precis så är det!



Stor kram

2009-04-05 @ 15:25:55
URL: http://teresafagersta.blogg.se/
Postat av: Martina

när du uttrycker det så där fint :), så vill man verkligen ha det!

2009-04-05 @ 17:13:26

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0