Fysiskt

Igår åt jag julbord, det var mycket gott och fettbildande. Sen drack jag ett glas champagne mot förkylningen. Det hjälpte inte.

På väg till jobbet flyttade jag en död, påkörd katt från vägen, den var fortfarande varm. Vad är det för fel på människor som kör vidare i det läget? Västbergapolisen har inte haft tid att lyfta på telefonluren under natten, så jag får väl plocka upp kissen på vägen hem och själv köra den till Bagarmossens djursjukhus. Någon orolig ägare vill säkert veta vad som hänt med den.

Det är kallt ute. Jag är inne men har kalla ben. Kalla händer. Kalla fötter. Tre timmar arbetstid kvar. I stunden längtar jag efter en kram, en omfamning. En varmare plats att åka till, än hem till öde lakan. Man får självömka ibland, en blogg är ett perfekt forum för sådant. Men kom ihåg att jag skriver detta under ett svagt ögonblick, det vill säga klockan fyra på morgonen.

Postat av: Vicktoria

Jag kramar dig, länge och innerligt.

Kan vi sova så.

2009-12-14 @ 06:17:40
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Sofia

När jag känner så där ibland (vilket är ganska sällan eftersom jag inte har tid) så brukar jag tänka på vad en kompis sa en gång: "Jamen, killar och sex är ju egentligen ganska äckligt!" (till saken hör att både hon och jag är hopplöst straighta). Jag vet, det är kanske i första hand ömhet och någon slags innerlig kamratskap man saknar när man inte lever i en parrelation, men om inte annat avdramatiserade hon hela grejen i en handvändning.



Vad duktig du var med katten. Jag håller med: Hur kan man bara köra iväg?

2009-12-14 @ 20:37:38
URL: http://sofiaidenlillavarlden.blogspot.com

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0