Back in town

Det var en intressant hemresa på 60 mil i en trång bil. Min dotter är bara 11 år men väldigt prepubertal.

Jag minns också hur tonåren var. Att fastna i musik och lyssna på samma låt 10 000 gånger. Leva sig in i böcker. Känna alla känslor. Drömma. Revoltera. Att kyssa tonårspojkar och prata förtroligt i telefon i timmar.  Och som jag skrev. Kilometerlånga texter i dagböcker. Om mina oändliga grubblerier, pojkar jag älskade och kompisar som svek.

Postat av: Fia

Jag umgås med närmare 100 tonåringar varje dag. Härligt men energikrävande.

2009-09-06 @ 20:59:54
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Teresa



Jag hittade mina prylar från tonåren, jag läste, skrev och klippte ut sånt som andra skrivit. Och vad jag kände, jag älskade,hatade och sörjde. Genomlevde det jag trodde var det värsta man kunde, ack så fel jag hade, men det visste jag ju inte då, som tur var.

2009-09-07 @ 09:15:39
URL: http://teresafagersta.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0