Jag och ni


Jag heter Annelie, Annelie Sofi om man så vill. Fast mellannamnet använder ingen. Det är jag som skriver den här bloggen. Jag är kär i kärleken och chokladpraliner. Den bästa tiden på dygnet enligt mig är kvällen. När det är tyst, kanske mörkt och man får dricka en kopp te. Ibland när det är morgon kan jag längta efter kvällen.

Jag är ständigt frusen, det är jag nästan världsbäst på att vara. Så ofta jag har tid så tittar jag på Biggest Loser och sjukhusserier, då drömmer jag om en annan stad, andra kläder och ett annat jag. Men jag kommer alltid tillbaka till verkligheten och tänker att min verklighet är rätt fin. Jag har ett barn som jag födde kort efter att jag tog studenten för snart 12 år sen, hon är det vackraste och viktigaste som finns i mitt liv.

Stjärnor som flyger högt, högt på en natthimmel tycker jag är vackert. Jag tycker om ord, även om mina aldrig verkar falla sig riktigt rätt. När jag är lagom trött så tycker jag om att läsa romaner. Jag tycker alltid om att läsa romaner, men om jag är för trött så somnar jag och om jag är för pigg har jag inte ro att läsa. Jag brukar vika hundöron på boksidor som innehåller vackra ord.

Te dricker jag flera koppar av varje dag, det spelar inte så mycket roll vilken smak. Bara teét är varmt med en skvätt mjölk i, så dricker jag det. Jag har ingen tidsuppfattning men är ändå besatt av tiden. Jag skrattar åt ironi och gråter när jag är trött, stressad eller hormonell. Det bästa jag vet är människor och känslor. När jag blir pensionär ska jag kalla mig för pensionist och ha tavlor på barnbarn och gamla kärlekar på väggarna.

Ja, det här är jag och nu vill jag veta vilka ni är! Vem vill ni helst hålla i handen en regnig måndag? Dricker ni helst kaffe, te, sockerdricka eller mjölk? Vad drömmer ni om?

Jag tycker om när ni berättar saker för mig.

Postat av: Ellinor

Hej Sötis,



Jag är en något förvirrad tjej som dom senaste åren lagt allt för mycket tid på min vikt eller rättare sagt bli av med den. Jag söker balans och harmoni och att leva det liv jag vill leva. har precis kommit ur en rätt långdragen och djup depression och just idag mår jag bra. Jag njuter av vad livet har att erbjuda men jag är väldigt tveksam till hur min framtid ser ut. Jag vet att jag bär på känslor som faktiskt nån gång kommer kräva sin rätt men det får bli en annan dag hi hi.



Jag älskar att laga/äta/planera mat, jag älskar lyx. Är nog en riktigt gourme i det mesta jag vill ha det mysigt och lyxigt. VIP all the way he he ;)



Just nu sitter jag i arbetskläderna och ska snart ta av mig dom och hoppa i säng. Jag trivs jätte bra på min arbetsplats och tycker att det är grymt att jag får lön för att leka :)



Jag tycker oxå att vi borde ta den där fikan snart för nu äter jag ju mat och med lchf är det rätt enkelt att äta flexibelt :)



Puss på dig tjejen!

2010-04-29 @ 21:06:06
URL: http://www.ellinorswebbdagbok.blogspot.com/
Postat av: Ellinor

Hej igen Sötis, jag svarade ju faktiskt inte på dina frågor ...



Jag håller helst Felicia med i handen och Rebecca i andra handen en regning måndag



Av kaffe och te väljer jag definitivt te :) Te är mycket lyxigare he he ...kaffe dricker jag för att inte vara hård i magen men aldrig för att det är gott. Men favoritdrycken är en cosmoplitan ute med tjejerna ;)



Jag drömmer om ett liv i balans och harmoni ...



2010-04-30 @ 00:40:24
URL: http://www.ellinorswebbdagbok.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Jag håller mannen och döttrarna i handen när det regnar. Annars är jag kanske lite av en ensamvarg.



Jag dricker också mycket te morgon och kväll, men helst grönt te. Kaffe slinker ner en, två gånger per dag också. Jag älskar att promenera och prata om livet. Simmar också gärna.



Jag är nyfiken och spontan och har lätt till skratt. Men grundstämningen är lite halvt melankolisk. Jag skriver mycket, mest blaj. Och sitter alldeles för mycket vid datorn. Jag drömmer om en stuga vid havet...

2010-05-03 @ 12:52:33
URL: http://balansgang.blogspot.com/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0