Tonårstrots!

Vem är hon, tjejen som finns i mitt hus? Hon ser ut som min dotter, men beter sig som någon helt annan. Tjejen som är sur som en citron, speciellt när det är motgångar och hon inte får som hon vill. Som regredierar till tvåårstrots när man påpekar att det är klädval efter årstid som gäller. Som vägrar kliva upp i tid på morgonen och sen ger mig en utskällning för att det blir bråttom. Som har svar på tal och alltid ska ha sista ordet, helst när jag har gäster, för då är visst ingenting pinsamt. Men nåde mig om jag ens skulle få för mig att dra ett skämt inför hennes vänner.

Sen så vips är hon borta och tillbaka är min alldeles underbara dotter som är förståndig och klok, mysig och fantastisk. Som gör överraskningsmiddagar och städar kaninburen självmant. Men vem är då hon den andra? Kan det vara hon den där tonåringen? Men hon ska väl komma om något år... inte redan nu?!

Postat av: malin

förpubertala kan dom bli alldeles för tidigt enligt min erfarenhet. Sonen började så där i 10-års åldern. Sedan något år eller två senare var mamma ganska överflödig men nu är han 14 och har blivit jättekramig och gosbehovet är outtömligt. Det är väldigt mysigt:)

2010-04-23 @ 09:24:25
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Fia

Det är de där underbara dubbelbottnade personerna jag har omkring mig hela dagarna, och mitt hjärta sväller av kärlek när de är tjuriga och trumpna.

2010-04-23 @ 09:36:51
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Jenny

Oj oj du ska veta att här hemma är det samma melodi på mina tjejer! ;)

2010-04-24 @ 08:11:23
URL: http://balansgang.blogspot.com/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0