Barn

Jag lyssnar på de sovande andetagen som tillhör henne, så fridfulla i tystnaden. Vänder mig försiktigt om och betraktar hennes ansikte. Läpparnas konturer som jag vill stryka försiktigt över, kinderna som är varma av sömn och lugnet över hennes panna.

Någon undrade varför jag så sällan skriver om mitt eget barn. Det beror helt enkelt på att hon är 12 år och uttryckligen har undanbett att hängas ut för mycket i ord eller bild. Det mesta är känsligt i den åldern.

Postat av: Sara

Så himla fint kort.

Blir alldeles varm i hjärtat när jag ser det ;)

2010-11-19 @ 22:32:58
URL: http://saragidlof.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fint att hon sa det och fint att du respekterar det. Vissa saker är dessutom väldigt, svåra att beskriva med ord, rättvisa nog.

2010-11-22 @ 11:34:31

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0