Doftminnen

Ni förstår, det är inte helt enkelt just nu. Lite för mycket att göra, lite för mycket oro, lite för mycket instabilitet. Jag säger nej till det. Nu med en gång. Jag måste hålla i, hålla mjukt och fast och envetet i det goda.

Vara envis med det goda.

Trots att jag inte har en aning om huruvida hon ens använder parfym, så skulle jag känna igen hennes doft var som helst. Den är hennes egen, hon doftar gott. Hon doftar sig själv. Ibland undrar jag hur jag doftar för andra. Om min parfym blivit en integrerad del av mig, och om det i så fall betyder en slags personlighetsförändring när jag använder en annan sort än jag brukar. Jag undrar hur mycket av min doft som är jag, och hur mycket som är parfymen. Hur sammanblandningen känns.

Postat av: malin

Jag har funderat precis likadant. Jag tror att dofterna spelar stor roll när vi bedömmer människor. Det är jättespännande. Jag använder aldrig parfym för jag fick för mig någon gång att jag skulle luras om jag doftade som någon annan än mig själv. Deo, hudlotion och schampo hjälper ju ändå till att skapa en doft så det spelar väl mindre roll om man har parfym också, men det var nåt jag fick för mig.

2010-09-23 @ 08:13:48
URL: http://mallanp.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0