Jag är oxe, alltså född i maj

Den här långlediga veckan hade jag tänkt avnjuta i lugn och ro. Istället går energi åt till dotterns pappa som skapar huvudvärk. Hur ska man förhålla sig till någon som söker konflikter? Det är kanske lättare för andra, jag blir en frustande oxe. Envis, långsam ilska byggs upp och exploderar. Sen kommer ledsamheten krypandes.

Postat av: tea4two

Låt det inte tära på dig, du är starkare än så. Ett djupt andetag, en lugnande kopp te och tankarna ska klarna.

2011-04-19 @ 00:08:13
Postat av: Anonym

Du är inte ensam i det där. Tyvärr. Kanske handlar det om att acceptera situationen? Det brukar i alla fall för mig innebära en mindre frustration eftersom jag inte går och hoppas på nåt annat. Man tar det för vad det är. Blir varken ledsen eller arg. Vad vet jag, han kanske inte är värd mer än din likgiltighet i konflikten?



Stay cool. Sedan gråter du ut mot en kär axel.



Styrkekram

2011-04-19 @ 07:56:53
Postat av: Fia

Det är alltid så jobbigt med människor som suger energi från sina medmänniskor. Hoppas du snart har rett ut allt och kan få tillräcklig distans för att inte bli berörd.

2011-04-19 @ 08:39:40
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0