Virar en varm filt omkring mig


- Jag är hopplöst orkeslös. Och vintern, den är så lång.


Jag säger det högt till mig själv medan jag fingrar på mitt armband. Men vet ni vad jag tänker på idag när jag känner så här? På den där sommaren när vi var yngre och solen värmde kinderna rosiga. När vi låg på en klippa med utsikt och var snurriga i huvudet av vin och varandra. Kommer du ihåg?

När vi gjorde Stockholm om nätterna och tillbringade morgnarna med armarna utsträckta, medan vi pratade om stora viktiga saker. När du styrde om bilen du åkte i, bara för att få spendera resten av natten med mig och hur jag mötte dig redan i trappuppgången.

Du hade alltid storslagna planer och ögon som glittrade. Jag hade alltid textrader skrivna med bläck på små papperslappar för att inte glömma bort ögonblicken.

Och vi var kära. Så fruktansvärt kära.

Postat av: Johanna

Du skriver så fantastiskt bra. Jag vill bara vara kär nu. Ganska så exakt nu.

2011-02-25 @ 13:12:54
URL: http://buttahara.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0