The beached whale

På mitt norska jobb är det fyra till som är gravida. Jag är större än de som ligger flera veckor före och känner mig därmed som en strandad val. Kroppen gör ont här och där (mest där) och är ganska så tung trots att jag faktiskt inte ökat så många kilo i vikt.

Under min första graviditet gick jag i gymnasiet samtidigt som jag läste en kvällskurs på komvux, jobbade extra fyra dagar i veckan och tog studenten en månad innan förlossningen. Inte en krämpa längs vägen trots kraftig viktuppgång.

Trodde naivt att det skulle gå lika enkelt den här gången. Omvärderar långsamt det där med havandeskapspenning. Jag är helt enkelt inte 19 år längre.

Hej vecka 27 och bikinisäsong


Graviditetsvecka 35, för länge sedan... på den kroppsligt enkla tiden.


Postat av: Johanna

Gud vad fin du är! Och det är väll klart att du ska söka havandeskapspenning!



Jobba lugnt nu, för jag hoppas att det är sista turen på ett bra tag nu för flitiga Lisa =)!



massa kramar

2011-07-05 @ 01:18:59
URL: http://norrlandstankar.wordpress.com
Postat av: Johanna

...jag syftade alltså på en sista Norgeresa =)!



Och förresten, jag kommer troligast ner till 08 första helgen i okt. Skulle vara huuur kul som helst att ses då!

2011-07-05 @ 01:22:09
URL: http://norrlandstankar.wordpress.com
Postat av: Malin

Jag har bara 6 år mellan första och sista. Men... Lucas graviditet var som en dans på rosor jmf med Leas ;)

Fast det kan ju ha med 3 små barn att ta hand om oxå.



Tiden går fort. Snart har du liten :) Mysigt.



Kram

2011-07-05 @ 09:28:02
URL: http://purpelangel.blogspot.com
Postat av: Fia

Det är så fint med mammamagar! Även om det är enklare rent kroppsligt att bli gravid som tonåring är du fortfarande en ung mamma. Genomsnittsåldern för förstföderskor har ju ökat en hel del under årens lopp. Nu blir du en erfaren, ung mamma :)

2011-07-05 @ 20:46:53
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0