Att kompromissa

Jag valde att ha en närvarande pappa till mitt kommande barn framför att åka till Danmark och inseminera. I min tillvaro väger fördelarna med det här upplägget klart över, men det betyder inte att allt är enkelt. Diskussionerna har gått heta mellan mig och bebispappan den senaste tiden. Vi har nämligen fullständigt skilda åsikter om vilka namn som passar åt ett barn år 2011. Mina favoritnamn Juni och Malte ratades innan jag knappt hann säga dem. Medan jag brast ut i ett vänligt hånskratt åt hans vilja att döpa en eventuell son efter sig själv, med tillägget "junior".

Men idag har vi nästan lyckats enas. Blir det en flicka så får hon namnet Isabella. Blir det en pojke så har jag gått med på Isak i utbyte mot att han får mitt efternamn.

Postat av: tea4two

Livet är en kompromiss - annars blir det inget roligt.

2011-05-06 @ 17:37:45

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0