Så lite jag visste

Innan jag blev gravid läste jag om hur kvinnor liksom fick fnatt i slutet av graviditeten. Renoverade, möblerade om och rensade vinden. Jag förstod aldrig hur de orkade? Var de helt galna? Med den stora magen. Tänkte att om jag blev gravid skulle jag bara ligga på soffan och äta praliner. Så lite jag visste. Sent igår kväll, när övriga kvarteret förberedde sig för natten, städade jag köksskåpen med bindgalen frenesi. Det var bara tvunget att göras just då.

Har jag hakat upp mig kan man annars fråga sig. Dillar om förlossning och bebis mest hela tiden. Bara som bomull, hela skallen full och människor omkring mig är snälla nog att låta mig hållas.


Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0