Att vänja sig vid tomhet

Idag är min föräldraledighet slut och nattarbetet tar åter vid. 10 månader har gått fort. Eftersom växelvis boende inte rekommenderas för barn under två år, så har bebisen efter långsam invänjning nu flyttat in hos bebispappan, som tar över föräldraledigheten. Även om jag träffar min son flera timmar varje dag, så blir skillnaden milsvid med en tom säng intill min fem nätter av sju. Bebisen avgudar sin pappa och mår bra, medan jag hanterar saknaden sisådär. Den tid vi inte är tillsammans om dagarna sysselsätter jag mig konstant för att slippa känna efter, men om kvällarna tar försvaret slut. Jag tror ändå på den här lösningen för oss som regnbågsfamilj och ångrar inte upplägget. Det är bara så väldigt känslomässigt tungt nu.
 
 

Postat av: Fia

Hoppas dina barn har ärvt din klokhet och din förmåga att hantera livet. Jag får ett litet sting i magen när jag läser dina rader. Stort av dig!

2012-08-26 @ 07:19:40
URL: http://neverkeso.blogg.se

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0