Ett år med Isak

Idag fyller min minsta unge ett år. Det är inte klokt vad fort tiden går och jag blir sentimental av att titta på bilderna. Han hade annonserat sin ankomst i någon vecka med förvärkar och vid en kontroll påstods det att han skulle väga 5 kg, därför blev jag igångsatt på beräknat datum.
 
Dottern på väg till mormor kl 06, en av morgnarna med falskt alarm
 
 
Jag var redan öppen 4 cm utan värkar, så barnmorskan tog hål på hinnorna ganska lätt. Med vattenavgången kom även värkar som golvade mig, men de var sannerligen effektiva. Visst var det intensivt och gjorde ont, jävligt ont. Men så här i backspegeln tycker jag att det var en intim, sensuell och kraftull resa, där min bästa vän och bebispappan höll mig uppe.
 
 
Tre timmar tog det innan han varmkladdig kom upp på mitt bröst. Lyckligtvis för mig vägandes ett kilo mindre än beräknat, blodig, sidenmjuk och rosig och med så svullna ögon att han såg ut som en liten groda. Försiktigt plirade han på mig med ett öga i taget. Hej.
 
 
Ända från början har Isak tyckt om att vara med och nära, hela tiden. Det där med att sova i egen säng har inte varit så viktigt för oss. Häromdagen tog han sina första stapplande steg utan att hålla i sig. Lilla barn. Jag är så glad att du kom. Jättefinaste Isak. Hurra och grattis på ettårsdagen!
 

Postat av: Teresa

Grattis Isak på ettårsdagen! Och grattis fina Annelie till dina fina barn.

2012-10-06 @ 20:06:16
URL: http://teresafagersta.blogg.se
Postat av: Jenny

De svartvita fotona är fantastiska på dig! Tänk vad tiden går, som man alltid säger men som ju är så sant. Känns som det var igår vi hämtade lilla Elsa hos dig för dryga två år sedan! Och nu är Elsa en vacker kattdam och du har en liten Isak som stapplar omkring, livet går onekligen framåt :)

2012-10-07 @ 11:40:50
Postat av: Fia

Så fint, så fint!

2012-10-07 @ 14:02:50
URL: http://neverkeso.blogg.se

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0