We always take the long way home

Jag sätter ära i självständighet. Jag gillar att lösa saker på egen hand och
göra saker på mitt sätt. Avskyr att daltas med. Kan själv.

Men envisheten är inte bara av godo. Jag vet att jag är dålig på att ta emot
hjälp om den erbjuds och ännu sämre på att be om den själv.

Idag tog jag ett steg fram och blev mött i det sårbara. Jag fick hjälp att hantera och diskutera omvälvande besked. Blev varsamt bemött och fick mat och vin utan att jag bad om det. Så skedde det en skiftning. Från fuktiga ögon till värme i bröstet.


Postat av: tea4two

Du är välkommen på mat och vin när du vill... :-)

2013-05-02 @ 10:18:40
Postat av: Fia

Vad skönt att ha såna vänner!

2013-05-02 @ 13:31:16
URL: http://neverkeso.blogg.se

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0