Inget är ju värt något om man inte skriver

Jag saknar det där allomfattande som rinner ut i hela ens liv och fyller alla skrymslen och vrår med en tjock självklarhet. Kärlek som med tiden glider över i att man visar upp sina ärr och förklarar hur det värker när havet är för långt borta. Den som leder till att man växer samman till en seg enhet som klarar vardagsslitage. Jag saknar kärlek och jag blir lite besviken över att det inte var rätt, den här gången heller. Men ibland krockar verkligheten med drömmen och min kropp, eller snarare min själ, säger stopp och belägg. Min själ är känslig på det sättet nu för tiden. Den visar mig hela tiden hur jag mår och vad jag vill eller inte vill.
 

Jag tänker inte nöja mig bara för att vara tillsammans med någon. Så är det bara. Det vill jag inte att någon ska göra med mig heller. Jag vill träffa en person som jag tycker är fantastisk och som träffar mig och tycker att jag är fantastisk. Det innebär inte att jag tror att hen är en jätterolig, karismatisk författare som var fotomodell i sina unga år och nu extraknäcker som terapeut. Det innebär bara att jag vill ha kemi. Jag vill ha kemi! Jag vet ju att det finns. I alla mina relationer har det börjat där, med kemin. Det har alltid inneburit att det är så självklart att vilja lära känna varandra och mycket mer självklart att stå ut med varandras sidor och säregenheter. Kemi är ett bra kitt och dessutom en underbar krydda. Jag vill ha en varaktig sådan och jag tycker inte att det är att kräva för mycket. Jag tycker snarare att om man tycker att det går bra utan, då nöjer man sig med för lite.


Postat av: Anonym

För att inte tala om tid? Man kan träffa någon och det kan uppstå kemi. Som stängs av, blockeras, ignoreras. För att tiden är fel. Fel som i att hjärtat inte vågar ännu eller för att egot är rädd för en avvisning. Eller för att förnuftet, intellektet skenar iväg och skapar praktiska hinder.

Sedan blir hon någon med ett stort frågetecken efter...resterande liv.

2014-05-03 @ 20:34:52

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0