27 juli är en födelsedag

Jag är en riktig fegis. En sådan där som det tog skitlänge för att våga gå till tandläkaren själv utan mamma och pappa. Den tjejen som aldrig räckte upp handen i klassrummet trots att jag kunde svaret. Ville gråta innan jag åkte på skolläger och hade en brännande klump i halsen innan redovisningar. Bröt sällan några regler, gick aldrig över gränsen och blev helt skakig i knäna av förändring. Blir helt skakig i knäna av förändring. 
 

Att jag skulle vara den i släkten som tog beslutet om att behålla ett barn på ensam hand som 19-åring, förvånade till och med mig själv. Men jag var säker på min sak från första stund och vek inte ner mig för omgivningens åsikter.

 

Hon är en kämpe, min dotter. Kämpade sig igenom öroninflammationer, dåligt immunförsvar och sedan något år har hon även diagnosen ADHD att tampas med. Men hon är den finaste jag vet. Långsam, intelligent och kreativ. Idag fyller hon 16 år!

 

 


Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0