Jag förflyttar mig

En torsdagskväll i december blundar jag och sänder mitt CV till den plats som står högst upp på min lista, den enda plats som slår högre än det arbete jag har. Säger helt enkelt, hej? Jag har mer än tillräcklig kompetens för att arbeta hos er.

Två dagar senare ett telefonsamtal, sen en intervju där jag känner att jag ändå förmodligen är helt körd i konkurrensen. Men sen. Så skriver jag på ett kontrakt.

Jag har varit på så rätt plats under lång tid, men nu har vi växt från varandra och relationen börjar tära på oss. Jag vet att i slutet av denna arbetsnatt så kommer vi att bryta upp, krama varandra och säga "tack för det här decenniet". Sen dröjer det en vecka innan jag kliver in genom entrén på den undre bilden och blir en människa med normal dygnsrytm.

Andas ut och tänker att det så sällan handlar om tur. Utan så ofta om handling.

Postat av: Fia

Vilken tur de har som har fått dig som medarbetare!

Svar: Det tycker faktiskt jag med! 😊 Jag är sällan så trygg, stabil och bra på det jag gör, som i min yrkesroll.
Annelie Hansson

2014-03-26 @ 20:15:33
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Anonym

Grattis till både dig och verksamheten! Det är läskigt att hoppa men bara då kan man flyga:) Spännande med nya kollegor och ny miljö!

2014-03-27 @ 17:06:38

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0