Förlossningen

BB Sophia har ett gott rykte bland vårdpersonal och jag orkar inte ge mig in i hur illa vinklat Kalla Faktas program var. Jag hade bestämt mig för att föda där och så blev det, som stöd tog jag förutom bebispappan med mig en bästa vän. Trygghet.

Personalen och lokalerna var fantastiska. BB Sophia är en av två enheter i Stockholm där barnmorskorna har hand om en födande åt gången, så som det borde vara överallt. De var närvarande, inkännande och professionella. Personkemin var fin och vi skrattade mycket mellan värkarna.


När jag födde mitt första barn var smärtan hanterlig men slutade dramatiskt med en stor blodförlust. Andra gången gick det fysiskt bra men väldigt snabbt, så smärtan blev en skräckupplevelse. Eftersom det här var min tredje och sista förlossning hade jag förhoppning om att få revansch och det blev det! Förloppet gick tillräckligt långsamt för att mitt sinne skulle hänga med, men snabbt och smidigt på slutet. Trots att det här barnet var mitt största så kom jag igenom det hela med kroppen intakt, mycket på grund av barnmorskans lugn och fina guidning.


Med en dotter och två söner har jag befolkat världen tillräckligt. Tre barn var fler än jag någonsin trodde att jag skulle få. Vilken gåva.

Postat av: Fia

Dina barn är så vackra att du borde skaffa ännu fler!

Svar: Tack, är inte opartisk men håller med om det vackra. 😊 Bebisfabriken har dock stängt igen verksamheten nu för gott!
Annelie Hansson

2015-09-06 @ 22:00:07
URL: http://neverkeso.blogg.se

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0