Ett nytt kapitel som väntar på att bli skrivet

Jag vet något som är nytt och vackert, som bara väntar på att delges omvärlden. Men eftersom jag är elittränad i hemligheter, så biter jag mig i tungan ett tag till.

Jag vet inte riktigt vart jag ska sätta ner tassarna, men det är ingen stor känsloförvirring. Det är nog mest av allt ett skifte av något slag som gör mig lite vilsen. Rädslan håller jag på lagom avstånd. Rädslan över att förlora, komma bort, stötas bort, att inte släppas nära, att försvinna. Men det har mestadels varit en bra resa och jag tror inte att den på något sätt är slut.

Jag har några steg kvar till avslappnad nog. Sen släpper jag förhoppningsvis rationell och återvänder till hjärtat, får ur mig det svåra och hittar det bra. Det måste finnas någonting nytt för oss, mellan ingenting och allting som går att sätta ord på.

Postat av: Ank

Har man sagt a får man säga b! Snacka om spännande cliffhanger...

2010-01-02 @ 19:06:54
Postat av: Fia

Det verkar som om nästa kapitel blir fyllt av glädje och lycka. Trevligt!

2010-01-03 @ 20:00:19
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Anonym

Rädslan kan du stoppa undan. Allt är som vanligt, kaos och ordning. Som det ska vara.

2010-01-03 @ 22:06:01
Postat av: V

"Stranden jag till stranden du i havet vi"

2010-01-04 @ 00:20:01
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0