Time to catch up

Idag åt jag lunch med en del av mitt hjärta, hon som inte bor så långt bort. Jag är ganska bra på att babbla om allt som inte innefattar det förflutna. Jag tror att jag försöker göra starten mjuk. Jag kan göra det, för sen sitter jag där och känner och vet att hon ändå ser rakt in i mig. Uppfattar allt. Det finns ingenting jag kan göra eller säga för att undvika att svara ärligt på hennes frågor. Hon märker minsta nyans eller förändring i min röst, hon lyssnar till allt jag säger men framförallt till vad jag inte säger. Det finns ingen chans att väja undan. Och jag förstår att hon förstår.


Postat av: Teresa

Ibland är det bra med sådana människor, ibland inte. När man försöker dölja för andra och sig själv, vad man egentligen känner, hur man egentligen mår. Kram

2007-11-24 @ 09:03:51
URL: http://teresafagersta.blogg.se

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0