Godmorgon

Vaknade och känslomongot är borta för stunden. En snabb titt i almanackan bekräftade misstankarna, jag är hormonstyrd. Se varningen som utfärdad. Konstigt hur jag tappar bort mig själv och mitt fokus en gång i månaden. Snopet, dumt, jobbigt, trist. Jag älskar och det är skitjobbigt. Men sorg är sorg och man behöver inte alltid vältra sig i den. Frustration av alla de slag är svår att få bukt på. Vissa saker går inte att skaka bort.


Du min sol!
Jag vill inte bli bara höst och vind kall
Ty i din blick log segerglada
Vårhimlars blå kristall

Du min ro!
Jag vill inte bli bara trots och segt krig
Ty allför ungt och knoppningsgyllne
Nytt liv du gav åt mig

[ Karin Boye ]


Postat av: Alexandra

Intressant att det påverkar så mycket...där har iaf jag lite tur som kan påverka det där själv och nivåerna håller sig stabilia...skönt att ha nån fördel iaf..:) Men frustration är jobbigt...

2007-10-02 @ 20:09:51
URL: http://www.alexandra.st
Postat av: malin

Kan bara hålla med igen!! Jag är precis likadan, en gång i månaden har jag INGA vänner, INGEN tycker om mig och ALLT är mer skit än vanligt;)

2007-10-03 @ 10:53:00
URL: http://mallanp.blogg.se

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0