Snöstorm och mitt liv som roman

Alldeles nyligen hängde jag i Uddevalla. Dagarna innan var det full snöstorm, tåg ställdes in, flygplan lyfte aldrig och människor gick omkring framåtböjda i kylan. Men i en lånad bil satt jag och körde utan problem, nästan oförskämt varm och oberörd av vädret. Nedan ser ni vad jag försökte fotografera utan att släppa ögonen från vägen, det ser ut som ett idylliskt svenskt vinterlandskap.
 

 
Här är det fredag och jag tittar på min bästa väns julshow. Jag konstaterar att böckerna om våra liv förmodligen aldrig hade lästs av samma personer. Vi har konstaterat att vi älskar varandra obegränsat ändå och kanske bland annat precis därför. För att vi är så olika, tänker helt olika och lever vitt skilda liv. Men ändå kompletterar så bra, lyfter varandra eftersom den ene är stark där den andre är svag.
 

Fredagskväll övergår i lördagsnatt och vi sitter i en pianobar där efterfesten pågår och jag är lite snurrig i huvudet av trötthet och bilkörning, men skrattar och beställer in mer vin. Har känsla för natten som beter sig magiskt. Den är min nu och imorgon finns inte än.
 
(Fotograf: Mia Videfur)
 
Insikt dagen efter: Jag är inte 20-something längre. Synden straffade sig själv kan man säga, men jag gillade det. Dessa bilder visar hur en hurtig jag tvingade med en motvillig annan på sightseeing kring stan.
 
 
Det blev kväll igen och en ny publik bänkade sig för att se julshowen, som utöver min vän kantades av professionella dansare och sångaren Kent Vikmo. Alla nedanstående bilder togs av fotograf Mia Videfur.
 
 
Festen fortsätter fler timmar än vad som var tänkt, jag skrattar och betalar alldeles för lite jämfört med Stockholmspriser, ryker ihop, blir sams, trippar, dansar, flänger, virvlar fram över trottoarerna och vidare mot hotellet i natten.
 
En utflykt som denna var precis vad jag behövde.

Postat av: Fia

Förstår att det var en givande utflykt. Det kändes som att få vara med lite grann genom att läsa och titta på bilderna.

2012-12-30 @ 08:34:18
URL: http://neverkeso.blogg.se

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0