Tonår

Min fina 14-åring. Hon väljer ofta svårigheterna, jag ser det ju, undrar varför när hon har så många andra vägar att välja? Men jag känner samtidigt igen, fast på skilda sätt. Ler snett när jag minns hur många gånger någon sagt detsamma om mig.

 


Postat av: Fia

Jag blir alldeles varm inombords när jag ser ungar i den åldern. Det är ju dem jag jobbar med varje dag. Jag får se dem när de är vilsna och skapar sin personlighet, när de är sura, ledsna, förälskade, svikna eller strålande glada. Ibland är de alldeles svarta både utanpå och inuti, men då vet man att rätt som det är kommer de att komma med förtroenden eller en varm tonårskram. Jag får bara vara dem nära under några år, men väldigt, väldigt många kommer tillbaka för att hälsa på vid senare tillfällen. Det är en stor förmån att få arbeta med ungdomar.

Svar: Vad bra du skriver. Jag kämpar med tonårsdrama här hemma och försöker se det fina däremellan.
Annelie Hansson

2012-12-30 @ 08:38:54
URL: http://neverkeso.blogg.se

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0