Lucia

Igår somnade jag elva och har nu sovit gott ända till fyra. Det är dubbla tiden mot igår natt. Det går sådär med dygnsomställningen, kan man säga. Jag vaknade ur en dröm, så verklig att jag kunde ta på den. Eftersom lucia ska firas okristligt tidigt (06.30) i dotterns skola så tänkte jag att det var lika bra att ge upp snurrandet i sängen och mysa en stund med te och..eeh...dator istället.

Idag ska jag vaxa benen, handla julklappar och fika med en av mina Bästa Brudar. Imorgon ska jag få två timmars thaimassage. Vardagslyx när det är som bäst. Bilden visar ett lussebak för tre år sen. Endast en avslöjande detalj är photoshopad. Jag tänker att det är väl meningen med kameror. Att minnas andra tider. Inte nödvändigtvis lättare, men värda att komma ihåg. Jag inser även att det är dags att handla nya kläder, eftersom den där tröjan fortfarande ligger i min garderob. Och den var gammal redan då.

image24
.

Postat av: le mymle

vad är det för lyxliv du lever? jag vill också ha thaimassage:-(

eller förresten: såklart att du ska massage, jag är inte alls avundsjuk *sagt med insmickrande och smörig röst*

2007-12-13 @ 08:38:13

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0