Fokus

Vikten av att ställa rätt frågor till sig själv. Frågor som bevarar fokus, inte ALLA frågor i hela universum. Jag har fått rätt på en viktig punkt. Skönt som fan. Sanningen svider. Men det är iallafall skönt att veta sanningen och inte vara den som lever med skygglappar. Måste vara jobbigt att komma ihåg vad man har ljugit om och till vem.

Det här är väl att bryta mot tabu - men jag har aldrig gråtit så här mycket i hela mitt liv. Det är som att träna upp förtvinade muskler. Det gör ont utav bara helvete. Kärlek är vibrations in the brain. Bara ren kemi. Jag intalar mig själv att det måste vara så. Att det kommer gå över. Jag ska göra mitt bästa för att knyta åt alla trådändar så att jag slipper göra om det här i all evighet. Idag fick jag höra att jag är bättre än jag ens kan ana. Jag ska inte försöka ana. Men jag känner det. Vad jag är. Jag är så länge jag är, sedan är jag inte mer. Sen är jag något annat.

Städ-rekord idag: 17 minuter.


Postat av: malin

hur länge har det varit slut? (om man får fråga så?) det verkar vara dags att byta fokus, Annelie. Många gånger så är man mest förälskad i kärleken och man är ledsen att man är ensam och inte har någon att dela all sin kärlek med. Det är det lättare att göra något åt än att längta efter en människa som är ute ur ens liv. (Säg till om jag går över gränsen nu! Vi känner ju inte varandra så..men jag bryr mig om att du har ont.)

2007-10-03 @ 10:59:13
URL: http://mallanp.blogg.se

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0