Framtid

Något som faktiskt oroar mig är att jag kanske aldrig blir lika lycklig igen. De där åren av fullständighet, kommer det någonsin att bli lika bra? Kan det vara så att jag har förändrats så mycket att jag inte längre skulle tillåta mig att försjunka i denna lyckosörja? Jag är inte lika naiv längre, jag kanske skulle genomskåda lyckoväven och cyniskt väsa till mig själv "det kommer aldrig att hålla" "hon kommer att ledsna" "katten dör snart" eller "du kommer ändå snart att bli sjuk". Och därför kommer jag kanske inte att bli så lycklig igen.

Eller.

Så har jag ett otroligt hjärta. Det älskar och älskar och älskar och kanske har det inte förstenats helt. Det kanske öppnar sig för någon och låter mig landa mjukt.

Dagens låt: Baby be brave ~ The Corrs

Postat av: malin

Jag har tänkt (och tänker med jämna mellanrum) precis samma sak!! Troligen fler med oss. Jag måste ändå för mitt eget bästa lita på att det är som du avslutningsvis säger.... det kommer att bli bra!

2007-09-30 @ 22:10:49
URL: http://mallanp.blogg.se
Postat av: Alexandra

Klen tröst kanske men du har iaf fått uppleva det en gång. Det har inte jag men jag önskar innerligt att jag nån gång får. Det är väl bara att hålla hoppet uppe...

2007-10-01 @ 00:51:57
URL: http://www.alexandra.st

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0