Alltid redo

Jag ska aldrig mer skriva att det är lugnt på jobbet, för det får man äta upp. Just nu trippar hela akutpersonalen runt på tårna i nervositet, eftersom ryktet gått om att en hemlig katastrofövning ska dra igång någon gång efter 05.00. Antingen inatt eller imorgon natt. Det innebär att akuten invaderas av skådespelare med spelade skador från en stor olycka, t.ex flyg, buss eller brand. Alla lokaler omorganiseras i ett nafs vilket innebär att vi på gynakuten kan få allt från kirurg/medicin/ortopedi/öron/neurologi och i efterhand utvärderas det hur bra organisationen funkar i ett sånt läge. Ett smärre kaos med andra ord. Jag jobbar båda nätterna och ska därför genast sluta skriva och lusläsa katastrofbeskrivningen. På återhörande!

Postat av: V i c k t o r i a

Det är så tryggt med Dig, Annelie!



Kram, V

2008-11-10 @ 09:06:46
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: martina

Mia skäringer bloggar igen på mama :D(jag hänger ju inte alltid med). Tänkte på dig eftersom jag hittade din blogg via hennes.

2008-11-10 @ 09:59:23
Postat av: Annelie

Åh tack Martina! Ska genast kolla.

2008-11-10 @ 13:02:53

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0