Nya utsikter väntar

Jag är hemma från Norge och åter på mitt vanliga nattjobb. Trött men rikare. Tröttheten övergick i kokande ilska när jag fick reda på att mitt arbete på Karolinska Universitetssjukhuset ska spara miljoner och gör det genom att stänga ner gynakuten kvällar, helger och nätter med start redan 1 juni! Inte alls oväntat att det är kvinnosjukvård som det ska sparas in på! Det innebär förmodligen omplacering till gynavdelning för min del, men cheferna har skött informationen så illa och uppträtt så otrevligt, att jag kommer se mig om efter annat. Nu vore det synnerligen lämpligt om det i juli damp ner ett positivt antagningsbesked till vidareutbildning. I smyg tror jag faktiskt att chanserna är väldigt goda.

Postat av: malin

Spännande !! Du har kommit till en korsning i livet;) Vad har du sökt för utbildning?

2009-04-21 @ 09:01:30
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: V

Ja , vad f-n är det med samhället som fortfarande inte ser kvinnor som likvärdiga. Utan kvinnan inget liv.



Nej, hoppas du kommer in på den utbildningen som du har sökt.



Kram, V

2009-04-22 @ 21:07:54
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0