Campingliv

Mina stuggrannar är white trash personifierade. Två sunkiga morsor super och käkar godis på verandan från morgon till kväll, när de inte vrålar åt sina småbarn. Min dotter är förfärad. Meningar som ofrivilligt avlyssnats den senaste timmen, på fullaste allvar:

- Håll käften jävla dampbarn.
- Spelar du upp alla pengar så slår jag ihjäl dig.
- För helvete unge, hoppas du sticker iväg långt bort och går vilse.

Mysig familj. Det här är alltså vad de anser vara okej att visa utåt. Då undrar man vad som händer när inga andra hör.

Postat av: Cecilia

Hmmmm...har ni NSPCC i Sverige?

2009-08-12 @ 23:16:23
URL: http://cesandthecity.blogspot.com/
Postat av: Malin

Okej.... Det verkar ju fullt normalt. Hur kan man behandla sina barn på det sättet? och även utsätta andras för det.

2009-08-13 @ 08:38:36
URL: http://purpelangel.blogspot.com
Postat av: Busmamman Nadja

Skrämmande! :(



Jag blir uppriktigt ledsen över att höra att barn får höra sådant i dagens Sverige.

Sedan blir jag en smula ilsken när jag hör hur DAMP (och även andra bokstavsdiagnoser) används som skällsord, när jag själv har en son med ADHD-diagnos.

2009-08-13 @ 10:48:16
URL: http://busmammans.blogg.se/
Postat av: matilda

fruktansvärt! dessvärre alldeles för vanligt. det gör ont i hela mig när man hör barn kränkas så av sina egna nära, som ska vara deras främsta stöd och stå för den finaste kärleken i livet.vilken tur din dotter har, som kan förfäras utav det, för många barn är ett sådant språk vardagsmat. det är inte konstigt att våra barn och ungdomar i det här landet mår som dom gör!? trots att dom inte drabbats av svält, krig, riktig fattigdom osv. jag instämmer med Nadja, att använda diagnoser som skällsord är alltid osmkaligt värre och ett hån.

2009-08-13 @ 12:45:28

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0