Jag drömmer om lyckliga slut

Jag var dödstrött och såg fram emot att lägga mig tidigt, men vaknade efter bara en stund. Nu har jag väntat mer än en timme på att kunna somna om. Det gör ont i både inre och yttre molekyler och tankarna spretar åt alla håll. Samtidigt känner jag mig likgiltig, sliter med att känna något överhuvudtaget. Håller saker på avstånd. Känner inte saknad, inte glädje, inte längtan. Bara ren och tyst tomhet. Det som förväntas vara enkelt är ju hela världen för mig!

Ha tålamod. Jag kommer nog snart tillbaka till mig själv igen. Om tusen suckar.

Postat av: Anna

När jag skrev kommentaren i Ebola-inlägget menade jag inte att såra dig men ditt galghumor är så skönt.



Fast när jag läser att du känner dig trött, ledsen och grå då slutar jag skratta. Jag vet hur den känns, den där tomheten. Och sömnlösa timmar kan jag också.



Kram, en sådan extra varm.

2009-10-21 @ 17:50:50
URL: http://www.annastilla.blogspot.com
Postat av: malin

åå vad jag känner igen den där bristen på känslor. Det är skitläskigt men jag är helt övertygad om att känslan är kortvarig :) gör dig en myskväll och gotta dig åt tristessen och tomheten. kram m

2009-10-22 @ 17:18:44
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: matilda

Jag drömmer också om lyckliga slut, trots att det gör så ont...allt vore så mycket enklare om man kunde frälsas från detta drömmande...?

2009-10-22 @ 21:59:40

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0