Close your eyes and count to ten

Vi kan tro så mycket om vägarna, att de går åt håll vi inte förstår oss på eller att vi sett resan förut. Jag tänker att det krävs ett stabilt nät av människor för att man ska orka hålla kursen. Man kanske inte alltid vet vad man kan göra för varandra, eller för sig själv. Men allt blir lättare av att man har någon som ser, någon som frågar. Att denne inte blir rädd eller slår ifrån sig det som känns svårt. De guldkornen är vänner som kan ge vad man behöver för att komma på fötter. Såna man aldrig tvivlar på att de finns hos en och alltid kommer att finnas, oavsett.

Jag har haft turen att finna de här guldkornen längs min väg. Idag omger jag mig med ett stabilt nät av människor som ser, som bidrar till att det inte längre är svårt att hålla kursen. Nu när jag står stadigt så tror jag att de vet och känner att de har mig att luta sig mot. Och om de faller, så kan de falla på mig. Så att de landar lite mjukare.

Postat av: Fia

De där fantastiska vännerna som står kvar och tar emot fallet är guld värda. De som plötsligt försvann när man började tappa balansen gör mig så besviken.

2009-09-24 @ 21:31:35
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: matilda

Rik är den som har riktiga vänner. Amen.

2009-09-25 @ 11:27:27

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0