LCHF

Efter att ha sett en väninna rasa i vikt med LCHF-metoden ("fettdieten"), så har jag bestämt mig för att prova. Sedan tre dagar innehåller mitt dygnsintag av mat minst 70% fett och mindre än 10% kolhydrater. För att hålla koll på procentfördelningen skriver jag in allt i Aftonbladets Viktklubb, och försöker att inte svimma över kaloriantalet jag stoppar i mig. Jag tror inte på den här snedfördelningen av mat i längden, men om det funkar för att gå ner de 8 kg övervikt jag dras med, så är det värt att pröva. Sötsuget och småätandet har iallafall upphört eftersom fett mättar rejält och länge!

Vill ni läsa mer om dieten så kan ni göra det här och recept hittar ni här.

Nu ska jag gå och laga bacon-inlindad halloumiost till lunch :-)


Postat av: Ces

Var forsiktig! Det ar en fruktansvart farlig diet. (Hello, clogged arteries!) och sa fort du borjar ata kolhydrater igen (det racker med en eller tva portioner pasta) sa gar du upp precis vart enda kilo igen. Precis som med Atkins.



Du behover inte banta. du ar snygg som du ar!:)

2010-04-28 @ 14:48:43
URL: http://cesandthecity.blogspot.com/
Postat av: Daniel

Hoppas dieten funkar!!

Men som de flesta dieter så går man ju upp snabbt för en diet kan man ju inte länge hålla på med!

2010-04-28 @ 21:25:53
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0