-

Det där med att känna sig trygg hos någon; det skrämmer mig så himla mycket. För trygghet är ju bara en känsla som allting annat. En känsla som kan försvinna
när
som
helst.

Postat av: Teresa

Som jag längtar trygghet... Men tror det är just därför jag väljer det förbjudna för det är säkert. Det kan inte bli något och kan det inte det så kan jag inte heller förlora något. Jag är en riktig jävla fegis.

2010-12-04 @ 17:15:43
URL: http://teresafagersta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Trygghet är för mig, att våga lita på att denna Någon vill mig väl. Vad som än händer med våra känslor. För ja, känslor kan förändras. Livet färgar om oss hela tiden.

Trygghet är kanske inte att nöja sig eller att ge varandra löften, i syfte att skapa trygghet? Trygghet kanske uppstår, när man faktiskt känner sig så pass älskad, för den man är och älskar så pass för den Någon verkligen är, att löften inte måste ges? Utan vi vet, inom oss, att denna Någon kommer att vara rädd om mig, i allt. Oavsett vad. En sådan trygghet, kan inte bara försvinna. När som helst. Tror jag:)



Att nå den slags kärleken. Ja, det kräver sitt mod. Man kan inte vara modig om man inte är rädd;)



Kram

2010-12-06 @ 10:26:50
Postat av: malin

Kanske låter det klyschigt, men känner man sig trygg i sig själv så följer den känslan med i de flesta situationer och till de flesta platser.

2010-12-06 @ 11:44:07
URL: http://mallanp.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0