Onsdagsmys

 

Det är lite bråttom, fast bara med mina mått mätt. Några flyttlådor borde packas innan kvällens tv-program börjar och så ska jag hinna dricka te. Det är en liten ceremoni när jag dricker. Mjölken ska tas fram och vattnet värmas till exakt rätt temperatur, då bubblorna blir som små korpögon. Ja ni märker, man hastar inte över fastän tiden är knapp. Allt är en fråga om prioritering, tänker jag. Så går en dag, en vecka, ett liv. Och det känns som en bra väg att gå, där det enda jag kräver av mig själv är uppmärksamheten. På livet.

Postat av: Vicktoria

Ja hjälp. Jag hinner inte med.

jag prioriterar åt helvete.



Men NU ska jag sova.



Kram

2010-03-24 @ 23:41:59
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0